pew pew

Hej på dej Monika.

Hade en intressant diskussion med mamma igår. Vi höll på att städa och, uhm, jag kommer inte ihåg hur vi kom in p ådet men hon påstod iaf att jag hade flyt i livet. Jag bah: va? "Ja men, du har ju tur med allt du gör. Du säger ju alltid 'Det löser saj', och så gör det det också." Min kära mor kanske har rätt, jag har kanske rätt mycket flyt i livet, iaf ibland. Men jag är nästan säker på att min livssyn och inställning till saker och ting hjälper en bra bit på vägen. En vis man vid namn Kim Källström sa en gång "Tur förtjänar man," och det kanske är sant. Men jag råder iaf alla andra där ute att se possitivt på saker och ting i livet och alltid, ALLTID, försöka göra det bästa av situationen.

Jag hade en liten vietnamesisk kompis i USA som också var där som utbytestudent. Han kom från ett fattigt land och han blev häpen över nästan allting han såg i Michigan. Man såg så tydligt på honom hur tacksam han var över att få komma dit och studera. Han gav allt i allt han gjorde och hade alltid ett brett leende över läpparna. Efter att ha spenderat 10 månader med honom så insåg jag att det är fan så det ska vara. Inga problem har någonsin löst sej på grund av att man gått runt och grubblat/deppat över dom. Tack Thinh, jag har dej att tacka för min livssyn, och den trivs jag med.

dfc: "If I don't make it, tell my wife... hello."

//Henrick -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback