Big Spenders

Hej hej hallå
Har pratat rätt mycket om prylar (mest elektronik) och konsumption på jobbet senaste tiden. Igår började det med att Jimmy sa att han skulle köpa en reciever för 12 000. De flesta bah "Fan va coolt, hur många hdmi-utgångar har den?" medans jag höll på att ramla av stolen. Hur fan kan man ens tänka tanken att lägga ner 2/3 av månadslönen på en jävla låda. Samma sak med TVaparater, i princip alla på jobbet har minst en 32'' plasma TV, HDready såklart.
Jag. Fattar. Inte. Den enda prylen jag skulle kunna tänka mej att lägga ner massa pengar på är en riktigt bra säng. En sån där med ställbart ryggstöd och massage. Men en TV? Fan heller. Lägg pengarna på nåt roligt istället.
Resor
Upplevelser
Skatt :D
Krogen
Skulle nog bli rätt mörkrädd om jag fick se alla pengar som jag lagt ner på inträden, garderober, sprit och tunnbrödrullar senaste åren i en enda stor hög, men vafan, jag har haft jävligt roligt också. Alla snubbar som köper prylar hela tiden, de köper en grej och sen börjar dom sukta efter nästa Hi-tech pryl.

Nae.. Less is more! eller nåt.
See ya, wouldn't wanna be ya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback