rawr!

Såg nyss Gudrun Shyman (jag vet inte hur man stavar hennes namn, och jag bryr mej inte) på TV till frukost. Jag tappade aptiten helt. Ush vad jag.... hatar är fel ord men typ, ogillar henne och "Feministiskt initiativ". 
Jag har haft många diskutioner om det här med Mimmi genom, uh, åren, men jag känner för att riva av lite.

Först och främst, jämstäldhet is the shit. Vi borde alla sträva efter att _BEHANDLA ALLA LIKA_. Jag vet, det verkar som att det är enormt svårt om man tar sig en titt i samhället, och det är det nog också. MEN, det borde fan i mig vara en självklarhet att försöka ge kvinnor som män, invandrare som svenskar, samma chans. Lika löner för Anders och Anna, like chans att få jobb för Karl och Muhammed, plx!

Så, nu var det sagt. Det jag stör mig på är såna där mediefeminister (typ Gudrun då) som helt verkar vilja sudda ut könsrollerna i samhället och inte nöjer sig förns män betalar mer skatt än kvinnor för att det finns några korkade jävla äckelidioter som ägnar sig åt våldtäkt. Ofta när jag ser sånt på TV och läser om det i tidningen så tänker jag, om mediefeministerna skulle få bestämma så skulle det inte bli jämlikhet, det skulle bli tvärtom från vad det är idag. Män skulle få lida och kvinnorna skulle ha makten. Missförstå mig rätt nu.

FÖR jämställdhet
EMOT att det tydligen finns fler chefer som heter göran än det finns kvinnliga(!?)

Kommentarer
Postat av: Chris de kök

Jämställdhet sucks! Männen ska regera för vi är bäst!

2007-01-18 @ 18:38:58
Postat av: Henke

Chris de kök fr president!
//Chris de kök fanclub

2007-01-18 @ 22:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback