Manbearpigs

Jag satt och tänkte lite igår på bussen.
Dom häringa coca cola zero reklamerna. Jag tyckte dom var skitroliga till att börja med, båda på radio och på affischer på busstationer etc, men sen tänkte jag som sagt till. Det är sjukt hur grovt dom riktar sån här reklam till män. "Girlfriends with zero drama" osv. Visst det finns tjejer som har flickvänner men du förstår.
Jag menar får man jobbet att göra reklam åt coca cola, ett av världens antagligen största företag, så vet man vad man håller på med. Man har antagligen läst på nån flashig medielinje om hur en punch-line mellan Gessle och Pussy Cat Dolls på radion smyger sig in i lyssnarens undermedvetna. HUR kan man då medvetet vinkla relkam för en produkt som utan tvekan konsumeras lika mycket av män som kvinnor så fullständigt. Det är precis exakt där problemet med diskriminering ligger i vårat samhälle.
Eller vad tycker du?

shu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback