September

Fan vad jag har hamnat rätt. Kanske inte bland människorna, men i valet av yrke. Det är konstigt att ett skott från höften kan träffa mitt i prick. Jag blir så fruktansvärt inspirerad av alla intressanta föreläsningar och artikelantologier.

Jag vet precis exakt vad jag vill syssla med, sen att det kanske tar 10 år innan jag är där är bara en bonus. Man vill väl ha lite utmaningar i livet? Grävande journalistik mina vänner, det är grejjer det. Avslöja skattefusk och mutskandaler. Det är nästan lite skrämmande hur mycket makt en journalist har över samhället. Skrämmande och otroligt inspirerande som sagt.

Sitter och plöjer igenom "Goda Nyheter", en antologi från 2005 medd bra artiklar av bra journalister i Sverige. Allt från tsunamis till Skype- och Kazaaägare som svindlar bort miljarder och kommer undan med det. Jag sugs in på nåt sätt.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hah! Jag visste att du gillar att avslöja orättvisor. Det blir nog finemang! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback